Els taurons

Ens agraden molt els taurons des de petites. Quan volem veure una pel.lícula, sempre mirem si n’hi ha alguna d’aquests animals. Són molt característics i bastant coneguts, de fet, són els que més recerques d’informació hui ha, juntament amb les balenes. Nosaltres pensem que el taurons agraden tant ja que són molt curiosos pel seu aspecte, mida, les seves actituds… La gent també tem els seus atacs i són realment perillosos perquè maten moltes persones a l’any. Però no tots els taurons tenen el mateix nivell d’agressivitat i n’hi ha que són inofensius. 

La millor època de l’any per poder veure taurons és des d’octubre fins al maig i coincideix que és quan es produeixen més atacs, ja que moltes persones van sense cura. Tenen unes 3.000 dents, viuen entre 20 i 30 anys i s’alimenten d’altres éssers vius com peixos, musclos, crustacis, plàncton… i de vegades també s’alimenten d’altres taurons.

Segons la web (Ataque de tiburón), a l’any hi ha una mitja de 60 morts de persones per atacs de tauró. Al 2020, van haver 57 atacs en tot el món, al 2019, van ser 64 i 66 en 2018. En canvi, per sort, només la mitja anual de morts son 5-6. 

Dades curioses:

  • La carn dels taurons està composta d’un 80% d’aigua i això vol dir que no té quasi greixos.
  • Moltes espècies es poden enfonsar sense estar en moviment.
  • Poden sentir el ritme cardíac de les seves preses. 
  • Alguns taurons brillen en la foscor. 

Fonts de consulta:

https://www.elcorreo.com/vivir/medio-ambiente/muertos-tiburon-20210122165225-ntrc.html

https://as.com/deportes_accion/2020/01/25/reportajes/1579949300_546716.html

Foto de portada:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/56/White_shark.jpg/300px-White_shark.jpg

Marta Molina Vives (3rE)

Laia Boza Estruch (3rA)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s