- L’ÓS POLAR
Degut a la contaminació i al canvi climàtic, s’estima que l’espècie d’ossos polars poden desaparèixer en un temps estimat d’uns 50 anys si continuem destruint les plaques de gel.
- L’OS PANDA
Actualment, existeixen uns 2.000 individus en el món vivint en el seu hàbitat natural. L’ós panda sofreix de la caça furtiva, ja que el seu pelatge és considerat un luxe, i també es veu afectat en la seva alimentació per la de desforestació de plantacions de bambú, per culpa de les empreses de construcció.
- LINX IBÈRIC
El linx ibèric és una espècie que es va considerar extingida en 2003 a causa de la seva caça il·legal i les degradacions dels boscos on viu. Avui dia, torna a ser considerada una espècie molt vulnerable.
- LLEOPARD DE LES NEUS
El lleopard de les neus està desapareixent degut a l’escalfament global de l’Himalaia 8que és tres vegades superior al dels altres països). Els boscos s’estan desplaçant cap als vessants, de manera que es redueix l’hàbitat d’aquest animal i la seva capacitat per reproduir-se.
- TONYINA VERMELLA
La seva extinció és deguda a l’alta demanda del sushi en països occidentals, ja que es pesca de forma massiva. Des dels setanta, els exemplars de tonyina vermella a l’Atlàntic europeu s’han reduït un 90% i al Mediterrani, un 50%.
Font d’informació: https://somdocentsblog.wordpress.com/2019/01/30/animals-en-perill-dextincio/
Liam Gómez Martínez (3r C)