El nostre treball consistia en fer fotos de plantes del nostre entorn i estudiar-les una mica, identificar l’espècie, noms comuns i científics.
Jo vaig començar amb les plantes del meu jardí i després les vaig identificar amb PlantNet. PlantNet és una app en la qual pots identificar les plantes i pots participar-hi perquè altra gent les pugui identificar també. Apart, és molt senzill d’utilitzar.
Per identificar una planta has de:
1· Descarregar la app PlantNet en un dispositiu mòbil o buscar online.
2· Tenir o fer la foto de la planta i, un cop dins l’app, clicar a una “carpeta” amb el dibuix d’una càmera que està a la part inferior de la pantalla, en cas de l’ordinador està a la part superior i diu: “identificar”, allà fiques la foto i una petita característica.
3· Al final et surten unes quantes opcions on pots triar la planta que més s’assembla a la teva.
4· Si vols pots compartir la teva foto.
La veritat, és molt divertit i per això vaig continuar fent més de tres plantes, vaig anar a les afores i vaig fer més fotos i identificant-les.
Per una banda, crec que és un projecte que requereix d’estudis i de domini de l’ordinador però no és un treball extremadament difícil. Així que quan vaig tindre totes les fotos, em vaig posar amb el projecte, que per mi, és la part més “xula”. He d’admetre que és un treball que t’ho passes bé i també tens l’excusa de que pots sortir a passejar i moure’t una mica.
A l’hora de treballar t’has de mentalitzar i pensar que es el que vols fer, ja que has d’intentar ser el millor. En el meu cas, vaig intentar que, a part de tindre bones informacions, que les pots buscar a la Viquipèdia i altres webs (jo recomano la Viquipèdia), que sigués bonica i atractiva.
A part, també ha de ser senzilla, quan hi poses massa decoració, queda massa plena i al final queda malament.També és important ficar bones transicions perquè quedi maco però igualment no ens podem passar.
Crec que és un projecte útil i pràctic per fer en aquesta situació, a part de que estas fent un treball d’estudi, saps que fer projectes és fàcil i divertit (o això és el que crec jo).
Jo el recomano a tots els alumnes de primer i segon d’ESO perquè com he dit abans, és molt entretingut, xulo, t’esforces i estudies, i simplement si el tens bonic, ben presentat i amb bona informació ja tindràs bona nota i estaràs satisfet del teu treball.
Aquí hi ha l’enllaç de plantnet per si algú s’anima!
Claudia Roure