SECCIÓ: CULTURA I CÒMIC
Fa un parell de setmanes, de dijous a diumenge, Barcelona va rebre de nou el Saló del Còmic.
És un esdeveniment en el que hi assisteixen grans autors de còmics. Aquest any hi ha assistit l’autor de Superlópez i l’any passat Francisco Ibáñez, l’autor de Mortadelo i Filemon.
Enguany ens han enviat al Saló com a corresponsals a un parell de nosaltres, el Sergi i l’Adrià, així que us explicarem quina ha sigut la nostra experiència.
10h del matí, ens plantem a la plaça Espanya de Barcelona. El Saló obre les portes i com cada any, ens topem amb la gran cua, amb la sensació que aquesta vegada és més lleugera. Després d’esperar ben bé 20 minuts aconseguim entrar. Al principi ens decebem una mica ja que un dels pavellons, el número 2, està tancat i això que és el més gran.

Tot i així, un cop dins del pavelló principal, recuperem de seguida la il·lusió ja que després de fer un vol veiem que s’han organitzat bastant bé per poder distribuir les parades de venda habituals, el torneig de Nintendo, i les representacions de còmics i autors.
Per nosaltres, acèrrims subscriptors al Saló, hem pogut localitzar fàcilment 3 seccions que cal destacar: la secció d’exposicions d’autors i còmics, en la qual s’hi pot trobar galeries amb diferents de còmics, esqueixos i originals d’alguns autors de renom. A la segona secció, parades de botiguers de tota mena en les que van venent durant els 4 dies que dura tot tipus de merchandising, passant pels habituals còmics o fan fictions (còmics elaborats pels fans que ens porten a les resolucions de trames més desitjades), clauers, samarretes i fins i tot dakimakures, és a dir: fundes per a posar al coixí amb estampats de personatges d’anime. Vaja, una mica de tot. La tercera secció sencera està dedicada a la Nintendo, en la qual es poden provar un parell de jocs que encara no han sortit a la venta, mentre es celebra un torneig de Splatoon 2, un joc “shooter” de calamars que es disparen tinta i han de matar-se entre si per guanyar territori.
Un noi, disfressat de Moisès, respon al clam de “Wololoo” i com a recompensa a la pregària et dóna un gomet de color blau. Un llop mecànic de l’alçada d’un campanar avança lentament entre la multitud mentre la Mística es camufla entre el Cels Pinyol que firma Fanhunters i un Wally ben curiós que tothom senyala. Sota la pluja una orda d’afamats devoradors de llibres fan cua per unes patates fregides. I un reguitzell de seguidors ple de gomets blaus enganxats al nas o a la cara es somriuen mútuament protegint la fosca veritat que els uneix.
Són les 16:00h i estem xops però feliços. Marxem. Ens ha agradat molt, ha sigut divertit i hem vist un cúmul de persones amb disfresses que estaven molt ben fetes i potser algun conegut. Si mai teniu oportunitat, aneu a futurs salons del còmic i recordeu que si us agrada l’anime, també podreu visitar el saló del manga, que es més gran i encara amaga més sorpreses.
Equip de redacció: Sergi i Adrià amb alguna col·laboració externa camuflada