El dimarts 24 de febrer, els tres segons d’ESO vam anar d’excursió.
La sortida era a Montblanc, i vam trigar una hora, més o menys, a arribar-hi. La sortida era per l’assignatura de socials.
Quan vam ser allà vam esmorzar en una gran plaça; des d’allà ja es veien les muralles que després visitaríem.
Ens van separar en tres grups segons la tutoria. Vam entrar al poble emmurallat i vam pujar a una de les torres. Allà la guia ens va fer una introducció al tema, encara que hi havia poques coses que no sabéssim ja perquè la majoria de coses les havíem estudiat feia no gaire a ciències socials.
Vam seguir pujant fins al lloc més elevat de la torre. Des d’allà dalt es veia tot el poble, tot i que no vam saber apreciar-lo gaire perquè tots estàvem més pendents del vent que de la dona que explicava. Tot seguit vam anar a visitar l’església de Santa Maria, obra de transició entre el Romànic i el Gòtic.
No va ser fins en aquell punt de la visita que em vaig adonar que el que m’havia dit el meu pare era cert: jo ja hi havia estat a Montblanc abans, amb els Potafocs, i aquell lloc em sonava molt.
A continuació vam visitar una església més petita, més aviat romànica però amb punts gòtics.
Més tard, vam tornar al bus per anar al monestir de Santes Creus.
Ens van tornar a separar i ens va tocar un guia més simpàtic; ens va explicar una mica com era la vida dels monjos allà dins i bastants coses més que no sabia.
La visita es va allargar molt, com estava previst, i vam arribar una mica tard a casa, com a mínim jo que tornava caminant; vaig ser allà mitja hora més tard del que és habitual.
La sortida en general em va agradar però avorria molt que només parlessin i, a més, tot el que deien els guies, ho havíem dit a classe.
Crec que fem poques sortides i que n’hauríem de fer més encara; ara bé, els alumnes hauríem de tenir més temps per rondar per on sigui que estiguem visitant, i no estar tan lligats als guies.
L’altre dia, dimarts 24 de febrer, vam anar d’excursió a Montblanc i a Santes Creus. Vam sortir del institut a les 8:15 més o menys i cap a les 10 vam arribar a Montblanc. Quan vam arribar ens van deixar uns 10 minuts per esmorzar i després ens van repartir pels grups de tutoria i ens van donar un monitor a cada grup. Més tard, vam pujar a les torres de la muralla i la monitora ens va començar a explicar coses sobre l’edat mitjana. A la monitora no se l’entenia gaire però nosaltres igualment agafàvem apunts. Després d’explicar-nos totes les característiques de la muralla i les torres, vam caminar p pas de ronda de la muralla, que era molt estret i feia pànic. Després de la muralla ens en vam anar a l’església de Santa Maria. Quan vam acabar de visitar aquesta església ens vam dirigir cap a la següent església, caminant per tot el poble. Després ens vam dirigir cap a l’autobús perquè tocava anar cap al monestir de Santes Creus.
En arribar-hi, vam haver de caminar una mica fins arribar al monestir i un altre cop ens van separar pels grups de tutoria. Ens van fer una ruta guiada pel monestir: ens van ensenyar totes les parts, les habitacions i la resta. Quan vam acabar, ens en vam anar cap a casa. Vam arribar cap a les 3:15, més tard que la resta de dies.
Aquesta excursió m’ha agradat bastant perquè he après moltes coses de l’edat mitjana que no sabia: les parts de les muralles, de les torres, dels monestirs… M’ha semblat interessant el monestir, ja que tenia zones parts que no havia vist abans i que no sabia per a què servien.
De totes maneres, no em va agradar gaire quan vam entrar a la primera església; em feia molt mal rotllo i una mica de por: era tancada i amb poca llum. Tampoc em va agradar quan explicava la primera monitora ja que no se l’entenia i no ens deixava prendre apunts ni tampoc gravar-la. L’altre monitor, el del monestir, sí que em va agradar. Va saber explicar-se millor i em va semblar més interessant.