Van Halen

Hi ha bandes de tot tipus al món i avui, n’analitzaré una d’antiga: Van Halen. Em centraré en dues de les seves cançons més famoses.

Van Halen, possiblement no el coneixeu, era un grup de rock dels anys 80 i tenia uns dels millors guitarristes: Eddie Van Halen. Avui, com sempre, analitzaré dos temes del millor moment de la banda.

Jump

Aquest és el tema més important i conegut de la banda, inclós a l’àlbum “1984” (del mateix any).

Jump comença amb un sintetizador típic dels 80’s que fa els acords: Sol-Do-Fa-Fa-Sol-Sol-Do-Fa-Fa-Do amb fa en mà esquerra-Do sus 2 amb sol en mà esquerra. Després entra el baix, la bateria i la guitarra acompanyant l’harmonia del sintetitzador. No entra la veu fins que canvia l’harmonia. Aquesta és així: La m-Sol-La m-Sol-La m-Sol-Fa-Mi m- Re m-Fa-Mi m- Re m-Fa-Mi m-Sol i torna a l’harmonia principal. Després de l’harmonia principal, canvia a l’altre, que torna a desembocar en la principal. Seguidament, hi ha dos solos i acaba amb un fade out, o sigui, amb una baixada de volum de la cançó de l’harmonia principal. (Al Youtube, hi ha millors tutorials on podràs aprendre aquesta cançó).

És una cançó que segur que has escoltat. He de dir que m’agrada molt. Està al top 20 de les meves cançons preferides. El videoclip d’aquesta cançó és mentider, perquè, en general, la banda no està tocant la cançó i només toquen a l’atzar. Va ser una cançó que la gent va acceptar molt bé. Sens dubte, és la meva preferida de la banda.

https://www.youtube.com/watch?v=SwYN7mTi6HM

Eruption

Eruption és una altra de les cançons més conegudes de Van Halen. Aquesta és diferent a Jump ja que només hi ha guitarra. Pertany a l’àlbum “Van Halen” de l’any 1978. 

Aquesta cançó no té harmonia, perquè no hi ha ningú fent acords. La cançó dura 1,43 minuts on escoltem solament algun plat de la bateria i la guitarra elèctrica (que és la que utilitzava als concerts: la Fender Stratocaster o la Kramer).

Aquest solo és molt famós. Surt a pel·lícules com “Els minions” i, sens dubte, és el millor solo d’aquest músic i de la banda.

https://www.youtube.com/watch?v=sI7XiJgt0vY

És una melodia molt poderosa que no t’esperes i, per això, va sorprendre al món, tant pel seu potencial com pel talent del guitarrista: L’Eddie. Tocava amb la tècnica que es deia tapping i es basava en tocar l’instrument donant-li directament comes veu en el següent vídeo (fins al segon 16).

https://www.youtube.com/watch?v=-dcR0gfB_D0

Opinió personal

Van Halen va ser una banda increïble perquè tenia molts fans a tot arreu del món, un dels millors guitarristes del moment i perquè en els seus temes es veien les seves emocions. Molts d’ells es van convertir en hits.

Van Halen va fer un total de 12 àlbums: Van Halen (1978), Van Halen II (1979), Women and Childrens First (1980), Fair Warning (1981), Diver down (1982), 1984 (1984), 5150 (1986), OU812 (1988), For Unlawful Carnal Knowledge (1991), Balance (1995), Van Halen III (1998) i A Different Kind of Truth (2012), sense comptar els E.P i discs de directe.

Actualment, el grup va parar la seva producció musical perquè el guitarrista, l’Eddie, va morir, fa dos anys, d’un càncer de gola que patia durant 10 anys. Segurament, emmalaltir per ser fumador i el devia afectar molt.

Van Halen va ser un grup promotor del heavy metal. Cada disc tenia la mateixa dinàmica i màgia. A mi, en especial, m’agrada aquest grup i crec que les seves cançons haurien d’escoltar-se més per la ràdio, perquè tot el món els hauria de conèixer.

Imatge de portada: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a2/Van_Halen_logo.svg/1200px-Van_Halen_logo.svg.png

Néstor Gómez (3rD)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s