VISITA A BAETULO

Durant la visita a Baetulo, vam veure com vivien els romans, com per exemple, que creien molt en la màgia i en els amulets per la por a la mort, ja que l’esperança de vida, en aquells temps, era de 40 anys.

Enterraven als morts a les afores de la ciutat, i mentre que algú pensés en el difunt, viuria eternament. Per això feien màscares als seus avantpassats.

Totes les cases tenien un larari, on resaven als déus de la llar i la família.

Els romans menjaven una dieta mediterrània i bevien 1 litre de vi diari.

Les termes eren els banys públics, on hi havien tres banys: frigidarium, tepidarium i caldarium. L’aigua la calentaven amb una foguera que hi havia jus a sota de la caldarium.

baetulo marc cesar1

Caldarium, amb la foguera que calentava l’aigua

Feien les ciutats amb una arquitectura perfecte: un carrer principal de Nord a Sud (cardo) i un altre d’Est a Oest (decumanus).  En aquests carrers hi havia moltes tavernae (les actuals botigues). La caupona era el lloc amb pitjor fama de la ciutat.

A la domus dels dofins vam veure un mosaic a l’entrada amb dofins (d’aquí ve el nom), els dofins eren un símbol protector dels mariners. La casa estava molt ben decorada, ja que era signe d’autoritat. Tenien una sala per als convidats, quan hi celebraven alguna cosa.

baetulo marc cesar2

Mosaic de la domus dels dofins amb  els dofins a les cantonades

Marc César, 1r ESO B

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s